Moderator: Moderatorer
s40mannen skrev:Det stämmer. Om datorn i bilen känner att inget är fel inom de närmaste 40 starterna så ska lampan slockna och felkoden raderas automatiskt.Är det verkligen 40 ggr?
Men du kan annars koppla bort + polen från batteriet och vänta i 20-30min och därefter koppla tillbaks den igen så bör datorn ha "tappat" felkoden.
/Simon
bsba skrev:Hade exakt samma problem. Det var lambdasonden ville bytass40mannen skrev:Det stämmer. Om datorn i bilen känner att inget är fel inom de närmaste 40 starterna så ska lampan slockna och felkoden raderas automatiskt.Är det verkligen 40 ggr?
Men du kan annars koppla bort + polen från batteriet och vänta i 20-30min och därefter koppla tillbaks den igen så bör datorn ha "tappat" felkoden.
/Simon
Jag har problem med min som tänds lite till och från, har tydligen alltid varit så enligt tidigare ägare. Verkar komma vid långkörning i jämn fart. Sen slocknar den av sig själv efter några starter (har inte räknat)
Var inne på verkstad för det när den var ny, men de hittade inget.
Kan det vara lambdasonden?
Kan vara intressant att veta om man kan släcka den på smidigt sätt helst utan att bryta strömmen, då jag har en avancerad stereo som tappar alla inställningar då.
Dags för besiktning nu och jag tror inte de gillar att den lyser
bsba skrev:s40mannen skrev:Det stämmer. Om datorn i bilen känner att inget är fel inom de närmaste 40 starterna så ska lampan slockna och felkoden raderas automatiskt.Är det verkligen 40 ggr?
/Simon
Jag har problem med min som tänds lite till och från, har tydligen alltid varit så enligt tidigare ägare. Verkar komma vid långkörning i jämn fart. Sen slocknar den av sig själv efter några starter (har inte räknat)
Var inne på verkstad för det när den var ny, men de hittade inget.
Kan det vara lambdasonden?
Kan vara intressant att veta om man kan släcka den på smidigt sätt helst utan att bryta strömmen, då jag har en avancerad stereo som tappar alla inställningar då.
Dags för besiktning nu och jag tror inte de gillar att den lyser
Inte alltid för mig som motorlampan tänd[…]
Det där är (möjligen fuktpåve[…]