- fre 06 feb 2009, 16:14
#258491
Precis varit i besiktat bilen och fick nedslag pga för hög HC halt
CO=0,1 (0,5)
CO 2500=0,2 (0,3)
HC=129 (100)
Lamda=1,0 (0,96-1,04)
Jag har för några dagar sedan använt medlet från Wynns som man sprutar in i luftintaget (DIP3)
Använder mig även av medlet TRI-PAK som hälls i tanken, kör på 98 oktan
(knepigt att som säger på den sidan att om man häller i TRI-PAK så ska problemet vara löst, jo tjena)
I tidigare protoll från bilprovningen så ser man succesivt att HC halten ökat allt mer
Förra året var det strax under 100
Nån som kan ge mig förslag vad det kan vara
Bilen är en Volvo V40 1,8 GDI-98
Kan det räcka med att byta olja?
CO=0,1 (0,5)
CO 2500=0,2 (0,3)
HC=129 (100)
Lamda=1,0 (0,96-1,04)
Jag har för några dagar sedan använt medlet från Wynns som man sprutar in i luftintaget (DIP3)
Använder mig även av medlet TRI-PAK som hälls i tanken, kör på 98 oktan
(knepigt att som säger på den sidan att om man häller i TRI-PAK så ska problemet vara löst, jo tjena)
I tidigare protoll från bilprovningen så ser man succesivt att HC halten ökat allt mer
Förra året var det strax under 100
Nån som kan ge mig förslag vad det kan vara
Bilen är en Volvo V40 1,8 GDI-98
Kan det räcka med att byta olja?