- fre 06 feb 2009, 01:18
Javisst! Audi´s, skodas´s och vw´s grej, coming / leaving home.
Det går ut på att Vid låsning och upplåsning tänds ljusen på bilen tills förardörren öppnas.
Praktiskt? nja..
Snyggt? JA!
Då jag saknar pengar och förmåga att köpa en nya audi A5 får jag lov att bygga det självpå min V40 2.0t -01.
Jag har forskat lite i saken och funnit ett timerbaserad relä som borde göra susen.
Googlat och sett att jag inte är först med tanken då en del tyskar gjort detta, beskrivningar saknas.
De stora frågorna som hindrar mig är:
Vart ska signal strömmen komma ifrån? Det måste vara något som aktiveras av fjärrkontrollen t.ex. C-låset, larmet eller innebelysningen. Relädosan är inte allt för stor men ska gå att gömma någonstans. En annan tanke som stör mig är att om jag skulle tända innerbelysningen i bilen under färd kommer dimljusen antagligen tändas.
Tankar / förslag?
Edit: tydligen så har alla volvobilar det förutom min.
är det bara jag som har "lock" och "unlock" på min fjärr?? :???:
Det går ut på att Vid låsning och upplåsning tänds ljusen på bilen tills förardörren öppnas.
Praktiskt? nja..
Snyggt? JA!
Då jag saknar pengar och förmåga att köpa en nya audi A5 får jag lov att bygga det självpå min V40 2.0t -01.
Jag har forskat lite i saken och funnit ett timerbaserad relä som borde göra susen.
Googlat och sett att jag inte är först med tanken då en del tyskar gjort detta, beskrivningar saknas.
De stora frågorna som hindrar mig är:
Vart ska signal strömmen komma ifrån? Det måste vara något som aktiveras av fjärrkontrollen t.ex. C-låset, larmet eller innebelysningen. Relädosan är inte allt för stor men ska gå att gömma någonstans. En annan tanke som stör mig är att om jag skulle tända innerbelysningen i bilen under färd kommer dimljusen antagligen tändas.
Tankar / förslag?
Edit: tydligen så har alla volvobilar det förutom min.
är det bara jag som har "lock" och "unlock" på min fjärr?? :???:
Senast redigerad av 1 absolutjoxs, redigerad totalt 0 gånger.
Alla som inte delar mina åsikter skall genomgå rättspsykiatrisk undersökning.
Detta till grund för lag (2006:41) Lagen om uppenbar idioti.
Detta till grund för lag (2006:41) Lagen om uppenbar idioti.