- mån 02 feb 2009, 12:55
#257256
Jag köpte en V40 2.0T -99a 20000 mil, för en billig peng. Jag har kört ca 700 mil sedan dess.
Följande fel har hittats:
a) Utbränt innanmäte i katalysatorn, och innanmätet ligger och skramlar. Hörs bara vid tomgång.
b) Problem med växellådan. Vid kallstart så är det lite kämpigt att få i någon av växlarna, men
efter att bilen gått varm så blir det nästan helt bra igen. Inga problem alls under körning, bara vid start.
c) Sprucket glas (plast?) på bakluckans högra ljus.
d) Ett motorfäste är trasigt, så det klonkar till (i skyddsplåten under motorn?) vid gaspådrag.
Vilket är viktigast att åtgärda? (Jag är inte speciellt sugen att bli av med pengar...)
Själv tror jag att a och b ska gå bra att köra vidare med. Men att c (om det kommer in vatten och det
står och rostar?) och d (kanske inte är så bra för de andra fästena?) kan skapa problem...??
Följande fel har hittats:
a) Utbränt innanmäte i katalysatorn, och innanmätet ligger och skramlar. Hörs bara vid tomgång.
b) Problem med växellådan. Vid kallstart så är det lite kämpigt att få i någon av växlarna, men
efter att bilen gått varm så blir det nästan helt bra igen. Inga problem alls under körning, bara vid start.
c) Sprucket glas (plast?) på bakluckans högra ljus.
d) Ett motorfäste är trasigt, så det klonkar till (i skyddsplåten under motorn?) vid gaspådrag.
Vilket är viktigast att åtgärda? (Jag är inte speciellt sugen att bli av med pengar...)
Själv tror jag att a och b ska gå bra att köra vidare med. Men att c (om det kommer in vatten och det
står och rostar?) och d (kanske inte är så bra för de andra fästena?) kan skapa problem...??