Det borde inte gå. Om man låser upp med nyckel och öppnar dörren så går naturligtvis larmet. Om man startar bilen (inom en viss tid??) så stängs larmet av. Tror jag.
/peterj V40 1,8-00
Moderator: Moderatorer
juste skrev:Det borde inte gå. Om man låser upp med nyckel och öppnar dörren så går naturligtvis larmet. Om man startar bilen (inom en viss tid??) så stängs larmet av. Tror jag.Jag vill också minnas att tricket är att gå in i bilen och vrida om nyckeln i tändningslåset för att få larmet att upphöra. Tycktes dock inte fungera vid de första försöken, så kanske något annat som gäller just för V40 årsmodell 1999? Men ska göra några till försök.
/peterj V40 1,8-00
Tomas88 skrev:Vet inte om det skiljer på fas ett men på min får man av det så som du beskriver.Vi startade bilen och ändå gick larmet. Dosan var helt död. Men batteriet är aldrig bytt, så jag antar att det är slut. Men kan ju vara något annat fel också, eftersom larmet fortsatte.
Menar du att larmet fortsätter även om du startar bilen?
Tomas88 skrev:Har du kollat om det står nåt i instruktionsboken om det?Nej, hittade ingen instruktionsbok. I alla andra bilar står det dock förklarat ungefär som ovan, att man ska sätta i nyckeln i tändningslåset och vrida om.
Fisch skrev:På en 850 med vga2 så ska man vrida nyckeln till läge II fem gånger i följd, då avaktiveras larmet. Vet inte om det är samma procedur på v40, men du får väl prova och se.
Det står hur det fungerar i manualen tillhörande larmet.
Är inte startspärr standard på s/v40? ??:-/
Jag har en Volvo S60 från 2003, som i dagsl&[…]