Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej

undrar lite om min volvo s40 -98 2,0 gått ca 19 tusen glada mil :D
Men nu har det börjat vibbrera ej i ratten utan jag känner som ryssningar i hela bilen kommer i intervaler.
Allt började när jag hade tvättat bilen ställde ut bilen över natten i minus grader skulle åka hem o ryssningarna var där som ett brev på posten och nu åker jag runt med en vibbrator i stolen.

Har kollat ringtryck i däcken. Tycker att alla balansvikter sitter där de ska. Ser inge is bildning heller dock ej plockat bort däcken men nu har det ju varit + grader ute ett par dagar så isen borde väl ha smält om det är is som var boven eller? Har kollat ett hjulbultarna sitter. vet ej om det är däcken som felar de är ju inte nya kan ju vara rullbanan som det har hänt nått med eller ?. Sen tyckte besikningsmannen att bromsarna fram tog olika promstestet var nästa på gränsen sa han kan det ha nått med ryssningarna att göra var 1,6 höger 2,2 vänster?. och bak var det lika. Har ej krockat med bilen och hanbromsen tar som den ska. Dessa otroligt roliga rysningarna börjar vid 50 km/h
sen är de där tycker inte de ändrar hastighet utan är i samma tempo fast man åkar farten.

har precis besiktat bilen med fick balankt papper om det är till nån hjälp men problemen började 2 v efter att jag besiktat bilen.

nån som vet råd?
Välkommen till forumet.

Kan vara bromsarna, lossa framdäcken och kolla om allt ser OK ut. Du kan montera loss bromsklossarna och se om de sitter fel.
En annan sak kan vara hjulinställningen som är knasig, tänker främst på bakdäcken om bilen inte drar åt någor håll.

Jag är lite trött nu Så du få[…]

Jag har en Volvo S60 från 2003, som i dagsl&[…]

V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju va […]

AC & kylfläkt

Det har jag inte ens reflekterat över, tä[…]