Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av vette73
Har fått ett skumt elfel. Enda sättet att stänga av vindrutetorkarna och spolningen är att plocka ur säkringen. Spolningen går tills det är slut på spolarvätska. Torkarna går på låg fart. Det går att slå på hög fart men inte på intervall. Någon som har någon aning om var jag ska leta felet? Ja, i torkareglaget såklart, men finns det nåt mer? Var sitter reläet? Alla tips mottages tacksamt!
Senast redigerad av 1 vette73, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Det sitter ett gäng relän nere vid säkringsdosan på golvet vid förarsidan.
Men som sagt lite mer info om bilen vore inte fel.
av vette73
Tyvärr inte så enkelt. Reläet för torkarna sitter inbyggt i reglaget (spaken). Måste bort med ratt och krockkudde innan jag kommer åt det. Så jag har inte gjort något åt det. Kör utan säkring och får stanna och sätta dit den när det behövs.
Användarvisningsbild
av Koivu
Hej

jag har exakt samma problem på min V40- 99:a, fast med "lite" mindre fel än vad du råkat ut för. Min spolning går igång och vara i 4-5s för att sen sluta. Dock har jag råkat ut för samma sak en gång, att behållaren tömdes och inget gick att stänga av förutom med hjälp av säkringen. Provade nästa dag med att trycka in säkringen igen, men samma fel fanns kvar. Men med ett fast slag med knuten näve på plasten vid spaken stoppade tömningenoch nu fungerar den som den gjort innan, alltså igång 4-5s. Man är duktigt orolig varje gång att den ska hänga sig.

Så om någon har åtgärdat detta problem, vänligen skriv här hur man ska göra.

Mvh//Janne

Lät batteriet ladda längre och hoppade i[…]

Polestar 5

Ser riktigt bra ut, sen är frågan om &q[…]

Du kan behöva nollställa dator minnet i […]

Kamremmen är "inget problem" (ä[…]