Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tobsing
någon som vet hur man koplar bort startspärren på en v40 t4 98:a ?

sen är de någon som har eller kan komma över ett el chema till en v4 t4 98 ?
Användarvisningsbild
av Tomas88
Tror knappast det är något som en vanlig hemmafixare kan göra. I vilket fall som helst vet jag inte om det är tillåtet att sprida sån info på jagrullar.

Vad har hänt med din bil?
av tobsing
Tomas88 skrev:Tror knappast det är något som en vanlig hemmafixare kan göra. I vilket fall som helst vet jag inte om det är tillåtet att sprida sån info på jagrullar.

Vad har hänt med din bil?

inget ska koppla bort den för ska ha motorn i en annan bil så ska bara ha reda på hur man gör de annars får jag själv komma på det .
Användarvisningsbild
av ratten
Flytta över endast motorn så borde det inte vara några problem. Annars får du ta med box, kabelhärva, tändlås och alla syllindrar till dörrarna för att slippa massa olika nycklar. Men jag kanske är ute och cyklar.
av tobsing
ratten skrev:Flytta över endast motorn så borde det inte vara några problem. Annars får du ta med box, kabelhärva, tändlås och alla syllindrar till dörrarna för att slippa massa olika nycklar. Men jag kanske är ute och cyklar.
de e så här jag ska ha styrboxen med för jag har inte hittat megasqiurt till den än så jag måste ha boxen.. men start spärren spärrar bara startmotorn så. motorn ska ligga i en helt annan bil så jag måste ha styrboxen till att börja med så allt blir rätt.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Ta med antennringen och IMMO-styrenheten plus kablage också då? Styrenheten är "gift" med IMMO-styrenheten, så den går inte att använda på en annan S/V40 direkt heller. Volvo kan fixa en skilsmässa, men då måste alltihop sitta i bilen.
av tobsing
nä nu har jag bestämt mig jag ska ha ett annat insprutnings system
Lambdalampan lyser

Då är det ju bara att plocka fram multi[…]

Justera motorhuv i framkant

Jag testade det högra huvlåset och det […]

Motorstyrningen växlar mellan dessa för[…]

Har lossat rutan och glidskorna var sönder oc[…]