Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ben_Dover
Skulle byta batteri i en av mina dosor till min v40 98 idag.
Enligt instruktionsbok bara att bända upp och byta till friska batterier, glad ihågen öpnnar jag fjärren och tar med mig ett av
batterierna till den lokala radiohandlaren.

Dosan ligger utan batteri i ca 5 timmar.
Nu med de nya batterierna så fungerar den ej.
Kan dosan nollas om man har batterierna ur för länge?
Testade med de gamla batterierna igen, för att se att det inte var fel på de nya, utan funktion(de gamla funkade men hade väldigt dålig räckvidd)

Är det bara att gå med mössan i handen och skrapa med foten hos volvoverkstaden nu då eller finns det nån som kan ha en ide?
av christer.d
Ben_Dover skrev:Skulle byta batteri i en av mina dosor till min v40 98 idag.
Enligt instruktionsbok bara att bända upp och byta till friska batterier, glad ihågen öpnnar jag fjärren och tar med mig ett av
batterierna till den lokala radiohandlaren.

Dosan ligger utan batteri i ca 5 timmar.
Nu med de nya batterierna så fungerar den ej.
Kan dosan nollas om man har batterierna ur för länge?
Testade med de gamla batterierna igen, för att se att det inte var fel på de nya, utan funktion(de gamla funkade men hade väldigt dålig räckvidd)

Är det bara att gå med mössan i handen och skrapa med foten hos volvoverkstaden nu då eller finns det nån som kan ha en ide?

kan inte tänka mig mer än att det är batteri fel har själv haft på min ena fjärr slut batteri i två
veckor har nu köpt ett ny batteri till den och den funger som den ska.
av Ben_Dover
Det blev till att lämmna in bilen på volvo...av någon anledning så hade dosan nollats :(
250 riksdaler senare så fungerar den igen.

De fick byta batterierna i den andra dosan med..man vet ju aldrig :)
Lufta koppling som inte går

Det är bara att fortsätta lufta tills de[…]

V60 sliter däck bak

Jag gissar på att det har med bilsläp a[…]

Liten ventil i gasspjället B230E

Byta till spjäll utan ventilen eller kör[…]

Ska man hårdra det finns det två sorte[…]