Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hoolyman
Har senaste dagarna märkt av att bilen helt plötsligt blev seg.. så jag kollade bromsarna bak (som jag visste var dåliga) och märkte då att vänster bak tycks ligga på hela tiden.. bytte bromsklossar ganska nyligen och han som hjälpte mig då sa att oken på båda sidorna såg dåliga ut.. glidkolvarna vänster bak kärvade lite oxå.. tilläggas ska att jag bytte bromsklossar för att dom var helt slut på vänster sida.. nu till frågan då..

Är det oken som är slut?? har köpt nya och ska byta dom imorn.. men det följde inte med glidkolvar eller nåt sånt så jag ska nog köpa nya även där.. tror ni att problemet är ur världen sen?

Fälgen blev väldigt varm oxå just på vänster sida när jag kört och bromsat lite..

Några andra tips på vad man kan göra kanske??
Användarvisningsbild
av volvo51
Glidpinnarna putsar du rena med smärgelduk och smörjer med bromscylinderfett,blir som nya. Om handbromsen funkar så räcker det att renovera oken,kostar bara en bråkdel mot nya ok.
av Hoolyman
Handbromsen fungerar bra.. kollade på bromsarna tidigare idag och vänsterbak har kärvat fast helt.. klossarna e nästa slut.. så d blir byte av ok på båda sidorna.. samt byte av glidpinnarna.. lika bra att byta känner jag då dom kärvat lite dom med..

Hur mycket brukar det kosta att hyra en elektrik[…]

Lambdalampan lyser

Vilka felkoder har du?? Inga felkoder men lambda[…]

Folk som kör idiotiskt i tjänsten. Blev […]

ÅF GLT/Turbofjädrar?

Höjden är egentligen inte så vikti[…]