Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvare
Hej.

Jag har ett ganska stort problem. Jag kommer inte in i min bil öht. Larmdosan funkar inte och centrallåset är stendött. Min första tanke var att det är batteriet som har laddats ur (bilen har stått still mycket i sommar), men när jag provade att öppna med den vanliga nyckeln händer nästan ingenting. Jag hör ett litet klickande ljud och jag ser att "låspinnen" på andra sidan rutan rör på sig (den går inte upp), och dörren låses inte upp.

Någon som vet vad detta kan bero på och vad jag kan göra åt det?

PS. Jag misstänker även larmet, men hittar inget i instruktionsboken om det...

Edit: Glömde säga att det är en S40 av 97 års modell med Volvos originallarm.
av volvare
Jag kommer inte in via varken förardörren eller passagerarsidan. Jag kommer däremot in i bakluckan (hade glömt låsa den tror jag), men tyvärr inte vidare in i bilen då jag inte lyckas fälla baksätet (det sitter spärrar på insidan som jag inte lyckades komma åt från bagageluckan).

Får intrycket av att någon försökt göra bilen inbrottssäker... surprise! :)
Användarvisningsbild
av volvo51
Du ska kunna låsa upp dörren med nyckeln mekaniskt utan el. Spruta 5-56 el. likn. i dörrlåset och jucka med nyckeln fram och tillbaka lite i taget så släpper det nog med lite tålamod.

Hur mycket brukar det kosta att hyra en elektrik[…]

Lambdalampan lyser

Vilka felkoder har du?? Inga felkoder men lambda[…]

Folk som kör idiotiskt i tjänsten. Blev […]

ÅF GLT/Turbofjädrar?

Höjden är egentligen inte så vikti[…]