Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av neptun
undrar om volvos orginalanslutning av extraljus... var sitter den å borde man inte kunna mäta upp var strömmen går... bildeve ville ha hutlöst massa pengar för en kopplingssats...
tänkte slippa göra ännu en biltemakoppling på reflektorn...
Användarvisningsbild
av neptun
gjorde en "vanlig" koppling på helljussladden... med mekonomens prylar... har inte bråkat än iallafall... :-@
Användarvisningsbild
av ER
Från början hade jag kopplat på gammla hederliga viset, men då lös extraljusen när jag slog över till parkeringsljuset troligen pga att ljuset normat är minusstyrt på X40. Senare så kom lösningen av sig själv då jag byggde om till klarglas och på köpet fick plusstyrda tack vare den nödvändiga kablaget för att få halvljuset att alltid ligga på jag fick bygga och då fixade jag ett eget uttag i kablaget för extraljusen och då lös extraljusen bara när helljuset var påslaget.
av Wolverine
Bytte du till klarglas på din x40? Var fick du tag på dem? Och vad kostade de???
Användarvisningsbild
av Ramon
Wolverine skrev:Bytte du till klarglas på din x40? Var fick du tag på dem? Och vad kostade de???
Klarglaslyktor samt blinkers finns på nedanstående hemsida. Endast lykta kostar 2995kr [art.nr. 345336], sen så finns det ett paket med lyktor och framblinkers för 3595kr [art.nr. 345396] (detta paket är fraktfritt).

HOVA.com - Car styling and tuning
http://www.hova.com/shop/

Klicka sen vidare till Volvo, S40 Fas II i menyn till vänster.
Användarvisningsbild
av ER
Wolverine skrev:Bytte du till klarglas på din x40? Var fick du tag på dem? Och vad kostade de???
Jupp, köpte av han som har Realcars S40 via X40nordic, köpte nya glas , kontakter samt blinkers hos volvo(Hova hade inga på den tiden) så det slutade på någonstans runt 4-5000kr med reläer, kabel och XC-grillen. Sen var jag tvungen att bygga en elkoppling som gör att halvljuset alltid ligger på när helljuset ligger på då det inte är så på H-4 strålkastarna.

Provade söka igår igen och har få[…]

Hybrider har knapp för att öppna tankloc[…]

Det sitter ingen kamrem på din motor så[…]

Min v60 D4 2016 dog från ingenstans i helgen[…]