Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av NeoDeo
Har fixat en fin originalvinge från skroten, den senare som gjordes lite större än de första, men undrar hur jag ska montera den? Nån som har en monteringsanvisning man får med vingen när man köper den ny? eller kan komma med tips hur jag ska göra.

Har hört att man kan skruva/limma fast den eller både och. Borra är väl kanske smartast men vad behöver jag göra då för att förebygga eventuell rost i framtiden då jag borrar i plåten på bakluckan?

Kollade med närmaste volvo om de kunde fixa fram en monteringsanvisning vilket inte gick. Däremot har jag beställt skruvar och muttrar som följer med vingen annars.
Användarvisningsbild
av Nexus
lite större ?:-/ det är inte en sådan är vinge du menar? Bild
Endast limma duger utmärkt, använd bara lim avsett för det. Annars kan du säkert få monterings tips av Christian på Realcar 0151-511880. :-)-)
av NeoDeo
Det är volvos egna vinge som gjordes till de sista årsmodellerna antar jag. Det där ser ut som vingen från realcar som är något större än den jag menar.

Denna vingen menar jag. Tagen från Volvos hemsida med tillbehör till V40 Bild
av NeoDeo
Har fått vingen idag från skroten och ja skruvar sitter det redan på vingen. Borra är ett måste. Men vad kan ja göra för att förebygga rost i skruvhålen? Täta med silikon eller nåt annat medel?

Hur mycket brukar det kosta att hyra en elektrik[…]

Lambdalampan lyser

Vilka felkoder har du?? Inga felkoder men lambda[…]

Folk som kör idiotiskt i tjänsten. Blev […]

ÅF GLT/Turbofjädrar?

Höjden är egentligen inte så vikti[…]