Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Eson
jag kör med ELM323 hemma tycker den fungerar utmärkt till även lite mer avancerade felsökningar..men men dubbla priset jämfört med den han hade kollat på ungefär som Siba eller onoff detta hehe men man tjänar i slut ändan på bra verktyg :wink:
Användarvisningsbild
av Phantom
Vad är bättre med den kabeln? Vad är det egentligen för skillnad med att läsa ut felkoder och släcka servicelampan? Är det möjligt att läsa live-data på något sätt? Funderar själv på att hitta en bättre lösning på mina felkodssökningar och vill ha tips. Hade en fundering på en VCT(heter det så, eller VTC)-2000 och VADIS för att få riktiga avläsningar i realtid...vill ha tips på detta.
Men kanske ska öppna en ny tråd om detta om trådskaparen tycker jag stjäl för mycket plats här :roll:
Användarvisningsbild
av Eson
Phantom skrev:Vad är bättre med den kabeln? Vad är det egentligen för skillnad med att läsa ut felkoder och släcka servicelampan? Är det möjligt att läsa live-data på något sätt? Funderar själv på att hitta en bättre lösning på mina felkodssökningar och vill ha tips. Hade en fundering på en VCT(heter det så, eller VTC)-2000 och VADIS för att få riktiga avläsningar i realtid...vill ha tips på detta.
Men kanske ska öppna en ny tråd om detta om trådskaparen tycker jag stjäl för mycket plats här :roll:
Självklart är Vida och Vadis dom bästa felsökningsprogramen men med EML 323 kan du läsa livedata..
Gillar faktiskt mjukvaran man får med är utveklad av en privat person väldigt enkelt och effektivt...betydligt snabbare än Vida...

mha0221 skrev:http://www.blocket.se/vi/17208846.htm?ca=2_s
Så denna är ett bättre allternativ och ska fungera till min V40 1,8 -96:a?
Japp är sådan jag har fungerar bra..
Har dock bara provat den i Volvo, Renault och Peugeot

kan skriva ner dom Volvo modellerna jag provat här eftersom forumet är för volvo..
Volvo 850 97
Volvo V70 97,98
Volvo S70 99,00
Volvo V40 96-97 1,8L
Volvo S40 03
Volvo V70N 04,05
Volvo XC70 05

Byte servopump på S80 1999. Tyvärr gi[…]

Tysta sommardäck V90

XC60 tystare än V90, A6 tystare än Q5...[…]

Jag skulle vilja veta hur du kan veta att den utlo[…]

Tjuvström V70 2005