Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

:D Hej !
Har en volvo v40 2.0T . Har en lite fråga ? Min lilla gröna pärla har fått problem med tomgången den liksom hoppar allt mellan nästan 900 till 2000 varv vet inte vad det beror på ? Provade att byta tändstift och då gick hon som en pärla men sen efter bara typ 2 veckor blev det värre. Nu känns det som om gasen fastnar när man gasar lika på alla växlar , den liksom hoppar och håller på att dö ? Om någon har ett bra svar så är jag tacksam :D
En felkodsurläsning brukar kosta högst några hundringar, vissa verkstäder gör detta gratis. Urläsningen tar ett par minuter så har du en felkod att utgå ifrån om det finns någon. Kanske finns det någon forummedlem som bor i närheten och har en felkodsläsare som kan hjälpa dig med detta :idea:
Innan jag skaffade mig en egen felkodsläsare åkte jag till Volvo och de läste ur felkoder utan kostnad, och sen åkte jag hem och åtgärdade felet. De gör ingen grundligare felsökning.
Låter som tomgångsmotorn, som redan är sagt, den sitter frampå motorn, på förarsidan, har för mig att den sitter med 2 skruv bara och en elkoppling, ta loss den, och gör rent ordentligt, eller byt ut den om du har möjlighet. Hela ingreppet tar max 20 minuter inklusive rengöring. Klart värt att prova för dig iaf.

Hur mycket brukar det kosta att hyra en elektrik[…]

Lambdalampan lyser

Vilka felkoder har du?? Inga felkoder men lambda[…]

Folk som kör idiotiskt i tjänsten. Blev […]

ÅF GLT/Turbofjädrar?

Höjden är egentligen inte så vikti[…]