Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Magren
Far min har skaffat en -00 V40 som andrabil och vill nu montera extraljus. Finns det någon originalknapp som man kan montera och isåfall var?
Användarvisningsbild
av Tomas88
Volvo har nog kompletta satser för inkoppling av x-lyse där en knapp följer med.

Jag hjälpte min mor att montera xtraljus på hennes 940. Då följde det med kablar, hållare, relä att bara plugga in och en knapp ...och en monteringsanvisning.
Satsen köptes på Volvo.
av Magren
Jo det har dom nog. Men var ska knappen sitta? Till höger om färddatorn sitter det ett täcklock utan funktion, kan det vara där? Igen som vet?
av S40T4
Knappen brukar man montera i plasten som sitter framför benen. Brukar vara en rektangulär knapp om de e volvos orginal monteringssats för extraljus.
av Magren
Ok, ingen som har gjort detta med originalkitet? Borrar/filar man upp ett passande hål under till vänster om ratten? Det verkar inte särskilt "Volvo" på nått vis tycker jag. Det brukar ju bara låta "klick" när man sätter in originaldelar i bilen;)
av dontony
men varför knapp??? finns jue ingen orsak att ha tycker ja.... när man smaskar igång helljuset så vill man jue ha extraljusen me
av Boden
dontony skrev:men varför knapp??? finns jue ingen orsak att ha tycker ja.... när man smaskar igång helljuset så vill man jue ha extraljusen me
När det snöar eller är dimma så blir man bländad av extraljusen. Då är det skönt att slå av dem eller så har man snabbfäste och vill kunna bryta strömmen när de inte är monterade.
Användarvisningsbild
av Bosa
Om jag inte minns helt fel så har jag en ny knapp liggandes som jag köpte till min 99:as V40 men den blev aldrig monterad. Volvo original förstås och grå om jag inte minns helt fel så är du intresserad är det bara att höra av dig. :)
av christer.d
Magren skrev:Jo det har dom nog. Men var ska knappen sitta? Till höger om färddatorn sitter det ett täcklock utan funktion, kan det vara där? Igen som vet?
ja där ska den sitta ingen annan stans volvo gör väl inte knappar att man ska fila upp hål heller.
pilla bort täcklocket. och sätt dit knappen köpte i går på volvo en komplett sats
mycket fint.

Hur mycket brukar det kosta att hyra en elektrik[…]

Lambdalampan lyser

Vilka felkoder har du?? Inga felkoder men lambda[…]

Folk som kör idiotiskt i tjänsten. Blev […]

ÅF GLT/Turbofjädrar?

Höjden är egentligen inte så vikti[…]