Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mazz
Tjenare!

Var precis och kollade på en V40 2.0T -99 11500mil.

Det som fanns att göra på den:
-12 000 mila servicen, ganska snart
-Rost längs ena främre hjulhuset, vid listen och ganska lite.
-Fjärren till C-lås och Larm ur funktion.

Enl ägaren så är det inte batteriet som är trasigt. Vad kan det vara för kostnader där?
Antingen kan ju dosan vara trasig, eller elektroniken i bilen.

Blev lite osäker ang larm om den har det överhuvudtaget. Den hade den lilla lampan som sitter vid högtalaren vid vindrutan. Dock så öppnade vi C-låset med nyckeln samt startade och körde utan att någe larm gick.
Äldre dam som visade bilen, vi köper den via en granne (damens svärson)
Får forska vidare här annars =)

Är 40-50 tusen någonstans där den borde ligga med allt detta ogjort?
av Uninium
Den lilla lampan vid högtalaren är väll bara dioden för att startspärren är i(enligt instruktionsboken som jag kollade i för 1v sedan),så det är väll bara fjärrstyrt c-lås på den annars.
Och på 12000mils servicen så är det kamremsbyte som gäller och det är ju inte precis billigt om man lämnar in den på volvo.

sen att det kommit rost etc och att den ligger på 40-50tkr.. nja skippa den och leta efter en annan.Finns flertalet ute där som är fräscha fast det är v40 :)
av Mazz
40 000 +- någon tusenlapp. Någon annan som sitter på något som ska säljas?

Eskilstuna/Stockholm/Katrineholms området.
av Uninium
Ser fin ut,kanske har fjärren blivit nollade av nån anledning eller så har motagarenheten pajat ihop.
Tror inte att man kan försöka para ihop dosorna själv som man kan tex med volvo vgII larmet som finns på 850 bilarna..

Strålkastarna är bytta till nya va? ser nice ut..
av Mazz
Har lite kvitton på att dom både bytt lyktorna och delar av fronten. Är nog så att man har kört in i något och fått laga.

På regbeviset står det att den är "Gul" =)

Som sagt den rymmer 543 liter och är d&aum[…]

Jag fick hem lite nya grejer som jag blev sugen p&[…]

Motorhuv öppen?

För mig är det jag sist stängde &ou[…]

På min bil av samma årsmodell behö[…]