Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jonsetajm
Hej,

Har en V40 -01:a som under senaste dagarnas regnväder samlat en mindre damm i bagagemattan. Höga bakljuset är rejält blött och innertaket bak har tidigare släppt och limmats vilket tyder på ett gammalt problem. Jag har försökt att skölja vatten ur alla möjliga vinklar men lyckas inte lokalisera läckan. Någon som haft liknande problem. Vad är troligast, antennen, glapp mellan glas och bakluckeplåt eller vad?

/Jonatan
av jonsetajm
nä, kan inte hitta att det skulle vara där men samtidigt, visst känns det som om att då vattnet är där måste det ju finnas en bäck dit... får skruva isär och köra med högtrycken och se om jag ändå kan hitta var det smiter igenom
Användarvisningsbild
av Eson
Är inte rutan då??? montera ner så mycket som går paneler..m.m och spola hela bakpartiet på bilen och ha en man i bilen som letar läckor..brukar funka bäst :D
av Frida
Hejsan!!
Jag har inte inte hittat mitt fel än ju :(
Har fortfarande vatten i bagaget å det står vatten i baklyktan på min, fast ja har en s40.
Vart och kollat nu... men hittar inte vart de kan komma i från ?:-/ hittar inget blött nånstans mer än att det står vatten i baljan...
vad det antennen hos dej jonse elle?
av jonsetajm
Bosa din stjärna, spolarmunstycket var det. Packningen som torkat, nu tätat och jag kan köra under vatten utan att det läcker (därifrån i a f.), tackar.

Ang dräneringsplugg kan det ju vara lösningen på din s40 frida? dock märkligt med vatten i bakljusen då förstås....
av Frida
Få kolla detta i dag... Har tätat lyktan nu står de inget vatten där, men fortfarande vatten i bagaget... Så de är bara att leta vidare... Funderingar på om de kommer från rutan, för den ända bäcken jag har sett va ju från lyktan...
av Mardy
Vi har vatten vid reservhjulet i våran V40 -00. Det kan inte vara så att det läcker runt antennen? Om det står mycket vatten runt antennen och man vickar lite på antennen så bubblar det.

1 felkod kommer upp! Inget mer. Det har testats s&[…]

Handbromsen tar bra men man behöver dra spake[…]

Hur och varför vill du dela. Internet fr&arin[…]

Kolla reläet för bränslepumpen, l&o[…]