Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av V40
Jag har två arbeten som jag har tänkt att lämna in min bil för (V40 2,0-96) Innan jag ringer till verkstan så tänkte jag kolla med eran expertis och kunnande. Jag vill veta de skäliga priset för dessa två jobb.

Isättning av motor och kupévärmaruttag. (Motorn har aldrig varit utrustad med motorvärmare.)

Byte av fjädrar och stötdämpare runt om (Alla fyra)

Vänligen ge mig "normalpriset" för dessa två jobb, INKL material.

// V40
Nu vet jag inte vad dessa jobb kan kosta men på Volvo så kan man ju alltid få ett fast pris på vad det kommer att kosta.
Vill du sen inte lämna in bilen på Volvo så har du ju något att gå efter om du kollar med andra verkstäder.

Du får gärna återkomma sen med priset på motorvärnare med kupéuttag. Jag har nämligen funderat på att sätta i detta till min bil som heller inte har det.
glempa skrev:vad det gäller motorvärmare/kupévärmare så frågade jag senast idag. 4500:- ville dom ha betalt på bilia. löjligt dyrt, erkände t o m serviceteknikern.
Ok, tack. Det kanske kan bli billigare någon annanstans. Eller göra det själv...
V40 skrev:Jag ska ringa runt i början på nästa vecka. Jag återkommer i denna tråd med prisuppgifter.

// V40

detta jobb är inte svårt att göra själv.... å då kan man få ett värstingpaket för samma pris=)
Användarvisningsbild
av clain
Jag är precis i tankarna att göra samma sak, fick i dagsläget pris på 4346kr av Volvo & 5000-6000 av Kroons, men glömde att fråga på volvo vad dom tar för delarna separat..

Men nu en fråga,
dontony skrev:
detta jobb är inte svårt att göra själv.... å då kan man få ett värstingpaket för samma pris=)
Vad är ett värstingpaket när man pratar om dessa saker??

Tänkte jag skulle kolla det innan jag går och köper delar någonstans...
:-D

Är en svets diffad låda på den o […]

Låter ju nog som lagerljud och om det inte t[…]

Låg räckvidd Volvo ex30

Jag tror också att allt är precis som d[…]

Om du orkar kan du leta i sprängskisserna p&a[…]