Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Halloj

Tänkte höra med er som kan lite ljud, det är troligtvis dom flesta om man ska jämnföra mot mig :D
Jag köpte nya högtalare till framdörrarna och fick med diskanter (sånna där små dome eller vad dom kallas). jaja
När jag spelar som knäpper och sprakar det vid högre volym dom slår över för så lite å ljudet blir rent av skit. tänkte om det är något som jag borde tänkt på...Fick ju med ett delningsfilter men jag tror det sitter sådant någonstans för det satt sånna där diskanter i förut( den ena gick sönder). Hur mycket händer med ljudet då det inte sitter ett delningsfilter och om det sitter ett? Blir det som för mig käpper och sprakar. Behöver jag ett steg? Fattar inget :???:
diskanterna ska ju bara spela ljus diskant :wink: , inte skrapa och väsnas, kolla hur delningsfiltret är kopplat eller sätt dit det nya som följde med. det är inte svårt koppla , brukar stå exakt vart kablarna ska sitta. :-)-)
grammse skrev:vad är det för högtalare du har köpt?? De kanske är för klena för mycket bas???
Det är lightning audio bolt edition. Skulle vara riktigt bra enligt BRL :)
Jag åkte till BRL idag å babblade med en kille och han sa att det kunde bero på att jag behövde ett steg. Jag var osäker om jag hade delningfilter installerat i bilen eftersom det satt sådana dome diskanter i från början då jag köpte bilen. Men delningsfiltret ska bara göra så att det kommer diskantljudet till diskanterna inget annat så det var det inte heller tyckte han. BRL säljer inte Lightning Audio nå mer tydligen....sååå jag inhandlade ett par nya GAS 4" högtalare och monterade. Ljudet vart klart mycket bättre har inte stött på det där knastret/knäppet i högtalarna...Änsålänge iallafall :) kanske vart nå tillfälligt knas där. Nå mystiskt fenomen :D Men jag poppa på nu och hoppas knastret är historia!

Som sagt den rymmer 543 liter och är d&aum[…]

Jag fick hem lite nya grejer som jag blev sugen p&[…]

Motorhuv öppen?

För mig är det jag sist stängde &ou[…]

På min bil av samma årsmodell behö[…]