- fre 11 jul 2008, 09:38
Hej
Lämnade nyss in min v40 2.0T -03 Trophy för 6000mila service till Volvo .
Först skulle det kosta 4500:- men då jag började syna räkningen hade dom tagit dubbelt betalt för tändstift
och arbete samt glömt bort luftfilter. Killen i mottagninen som bokade upp mig var visst inlånad????? KUL VA.
Jag ringde och pratade med en erfaren kille där hos volvo och han fick ordna upp räkninen och arbetsordern på engång.
Nu kostade det 3515:-
Blir man orolig eller??
Det dom gör är:
-Multifilter, pollenfilter (Bytt av mig nyligt och åtgärdas ej)
-Spolarvätska
-Motorolja SLX Pro. LongTec 0W/30 A3/A4 5.4L
-Servicesats (Oljefilter + tändstift + bricka)
-Luftfilter
-Kontroll av bilen (Däck, bilbälten,osv osv)
+ en extra kontroll av laddtryck på turbon(245:-).
Jag har lagt en liten färgmärkning på både oljefilter och luftfilter samt markerat skruvarna för plastkåpan till tändstiften.
Allt detta för att kunna säkerställa att dom gör jobbet. Jag litar inte på verkstäder.
Vad kostade eran 6000mila service och gjordes något mer?
/ Hasse /
Lämnade nyss in min v40 2.0T -03 Trophy för 6000mila service till Volvo .
Först skulle det kosta 4500:- men då jag började syna räkningen hade dom tagit dubbelt betalt för tändstift
och arbete samt glömt bort luftfilter. Killen i mottagninen som bokade upp mig var visst inlånad????? KUL VA.
Jag ringde och pratade med en erfaren kille där hos volvo och han fick ordna upp räkninen och arbetsordern på engång.
Nu kostade det 3515:-
Blir man orolig eller??
Det dom gör är:
-Multifilter, pollenfilter (Bytt av mig nyligt och åtgärdas ej)
-Spolarvätska
-Motorolja SLX Pro. LongTec 0W/30 A3/A4 5.4L
-Servicesats (Oljefilter + tändstift + bricka)
-Luftfilter
-Kontroll av bilen (Däck, bilbälten,osv osv)
+ en extra kontroll av laddtryck på turbon(245:-).
Jag har lagt en liten färgmärkning på både oljefilter och luftfilter samt markerat skruvarna för plastkåpan till tändstiften.
Allt detta för att kunna säkerställa att dom gör jobbet. Jag litar inte på verkstäder.
Vad kostade eran 6000mila service och gjordes något mer?
/ Hasse /