Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av chelseamatte
Hejsan!

Det är så här att ena elhissen därbak har hängt sig med rutan nere, finns där någon möjlighet att få upp den manuellt eller någon som har någon annan idé på hur man kan få upp den?

MVH

Är en volvo s40 2.0t 00
Användarvisningsbild
av #27
Har du provat knappen fram och bak??
Sen är frågan om det saknas ström eller om motorn har lagt av??

Du får se om du får fram någon ström till motorn.
av chelseamatte
Hej!

Har provat båda knapparna ingen av dom fungerar, har också funderat om det är motorn som lagt av någon som vet vad det kan kosta, är inte så händig själv?

MVH
av mecce
tjena! Är inte speciellt svårt att ta bort dörrklädslen, den sitter med ett par skruv bara, sen är den bara dit tryckt med klips! Skruvarna sitter vid öppningshandtaget, antagligen någon täckbricka över, sen har du en skruv i själva "dörr handtaget på insidan" Där du håller när du sitter i baksätet och ska slå igen dörren, när du tagit bort dem så är det bara att försiktigt ta en skruvmejsel eller liknande och "knäppa" Bort dörrklädslen!Sen kommer du åt hissen! Och kan Förhoppningsvis dra upp rutan förhand! Annars kollar du ju om hissen fungerar när du ändå har allt borta! !

Ja jag har piskat skiten ur en del bilar tidigare,[…]

Reparera läckande AC

Rören på torkfiltret är dock betyd[…]

Jag var inne på evaluering av skadorna ig&ar[…]

AC problem Volvo S80 2000

Hej! Hoppas att jag lagt tråden rätt. […]