Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av julledrulle
Lämnade min 00-a S40 på gården hos mina föräldrar och åkte på 2 veckors semester.
När jag kom tillbax så händer INGENTING när jag försöker låsa upp med dosan !!!

FÖRARSIDAN
Försöker låsa upp manuellt, men det går inte låset verkar släppa (som när man försöker skruva i en skruv med förstörda spår).

PASSAGERARSIDAN

Går inte vrida nyckeln alls, ett starkt men "gummi-segt" motstånd.

Har inte märkt att batteriet i dosan verkat dåligt alls !!?!?! Fattar ingenting...hjälp ??!!!
av julledrulle
Jo men man behöver ju komma in för att få upp motorhuven va ;-) MEN det har löst sig nu.
Lirkade och lirkade med nyckeln i låset på förarsidan och till slut YEAH!!!!
Kollade batteriet och mycket riktigt....helt slut. Laddar det nu :-) Slutet gott allting gott.
Användarvisningsbild
av bjompa
Jo visst lär du in i bilen för att öppna huven... :lol:
Men de va ju bra att de löste sej, de är ett jävla skit me nyare bilar å elektronik...
Är de batteritorsk så går ingenting...
av possman
Jag har exakt samma fel , batteritorsk å inte kommer in i bilen, fast min nyckel är inte trög det är som vanligt när jag försöker vrida runt men inget händer. Hur ska jag lösa detta
Användarvisningsbild
av enklast
possman skrev:Jag har exakt samma fel , batteritorsk å inte kommer in i bilen, fast min nyckel är inte trög det är som vanligt när jag försöker vrida runt men inget händer. Hur ska jag lösa detta

haha :D vad ska ni ta er när vintern kommer? Byt batteri nu eller be grannen sluta slanga ström ur bilen din! :)

Om du har tillgång till en blodtrycksmätare (bör funka med en cykelpump och en cykelslang också) kan du med hjälp av något platt och starkt material som du kan bända ut dörren något med, föra in blodtrycksmätaren/slangen mellan förardörren och bilens tak. Pumpa sedan upp den så att dörren vidgas utåt. tälj en pinne som kan komma åt "lås upp"-knappen på instrumentpanelen.........................:idea:

:!: :arrow: ......Kom ju på att även den drivs ju av ström :roll: :roll: :roll: :roll:

Hur löste du det ? hissa upp bilen och försöka komma åt pluspolen på batteriet för att ladda den? (Mitt bästa tips innan du slår in rutan) :-DD
Nästa elbil från Volvo?

Ny EX40 på gång, man släpper den […]

Dolda Vinkeln...

Eller dom som marknadsförde skiten, algoritme[…]

Låg räckvidd Volvo ex30

Du glömde energiekvationen att varje liter be[…]

Tysta sommardäck V90

Det är väldigt missvisande att jämf[…]