Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DimanT
Köpte en V40 2.0T 01 FASII för en månad sen e jätte nöjd me den men nu till det som har kommit upp märkte det idag allt funkar som det ska men när jag ska motorbromsa vid låg fart så hörs det en klunkande ljud kan det va Bussingarna och om det är dem! ska man till volvo o fixa det eller kan man göra det själv?? Mvh:DimanT :???:
av sunilx
DimanT skrev:Köpte en V40 2.0T 01 FASII för en månad sen e jätte nöjd me den men nu till det som har kommit upp märkte det idag allt funkar som det ska men när jag ska motorbromsa vid låg fart så hörs det en klunkande ljud kan det va Bussingarna och om det är dem! ska man till volvo o fixa det eller kan man göra det själv?? Mvh:DimanT :???:
hej! kan oxå vara drivknuten!...du skall nog inte göra det själv om du inte har en hel del erfarenhet och verktyg ink. specialverktyg!
av mattiasg
Hur kontrollerar man motorfästena? Jag börjar misstänka att mina bussningar börjat torka eftersom jag vid växling har ett litet ryck i motorn som jag inte känt tidigare...
Användarvisningsbild
av Sparkz
Öppna huven och ställ en kompis vid sidan av bilen. Sätt foten på bromsen, men på tvären så du kommer åt att gasa lite. Höj varvet till 1500 eller så och lätta lite på kopplingen både på ettan och backen. Då går det att se om motorn rör sig onormalt mycket, och du får antagligen fram eventuella oljud.

Som sagt den rymmer 543 liter och är d&aum[…]

Jag fick hem lite nya grejer som jag blev sugen p&[…]

Motorhuv öppen?

För mig är det jag sist stängde &ou[…]

På min bil av samma årsmodell behö[…]