Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#141811
Hej.
Har sökt på sidan efter lite köpråd på en volvo v40 t4 från 98. Men inte hittat något.
Så jag undrar vad man ska tänka på? Känner killen som har bilen.
Han säger att enda grejjen som han vet om är att när man trampar gasen i botten och ska vrål acca på ettens växel, så börjar den hacka. Ungefär som om den får förmycke eller förlite soppa. Men efter att ha kopplat ur o varvat till en eller två gånger så går det klockrent! Vad kan det vara?
Användarvisningsbild
av vetten
#141827
:lol: Hej :) Det skulle kunna vara ett igensatt bränslefilter :shock: dom behövs också bytas ibland och det glöms ofta bort när bilen har börjat att gå några mil och man sköter servicen själv och inget fel i det, men bränslefiltret ett tips, sen så har det säkert börjat att bildas oxid i kontaktstycken på de flesta ställen där dom finns! Jag tjatar jämt om det och ofta så sitter felet där! Så rengöring av kontakter, byt bränslefilter om det inte är gjort dom senaste 5000 milena och sen :lol: är det mycket stora chanser att det funkar igen och när du ändå är igång med kontakterna så ta ALLA även till broms och abs och glöm inte till spridarna :wink: och LYCKA TILL
av Captain Howdy
#143778
ingen som har något man bör tänka på vid köp??
Användarvisningsbild
av Nexus
#143787
Många gasglada ägare kan ju sätta sina spår.
lacksläpp runt grillen är vanligt då grillen tydlingen skapade galvaniska strömmar eller något sådant har jag för mig det var :oops: .
Service bok??? allmäns skick??? tar koppling direkt, inge oljud framvagn? (Hjullager,drivknutar) Fungerar all el invändigt(el-hissar mm )
Rost kan ju förekomma även på skärmkanterna bak och på dörrkarmarna.

Du behöver inte ta loss hela motorn för […]

Jag tänker sammanfatta mina problem med avgas[…]

V70 2008 bakluckan låser ej

Kabelstammen går i mitten, tror dom tidigare[…]

Irriterande ojämn blinkers

Nja, det gör de ju, det är bara en fr&ar[…]