Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lelle
Tjena! Har fått en felsökning på bilia i Strängnäs och dom konstaterade att abs-givaren var paj höger bak. Så jag och en polare bytte till en sprojtans ny, men lampan lyser fortfarande och pedalen är fortfarande stum. Nu är min fråga: måste jag göra en återställning hos Volvo, eller har vi misslyckats med vårt arbete? Eller kan dom få "fel" felkod hos bilia? Kan det va kransen som e skitig/dåligoch i.s.f får inte dom en annan felkod då? Tacksam för svar.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Felkoden ligger kvar (ett tag) även om felet försvinner, bra till fel som kommer och går. Lossa batteripolen stund så ska den försvinna.
av Lelle
Tackar för tipset :D :D
av Lelle
Förresten! Om bromspedalen är stum och inte sjunker ner när jag slår på tändningen betyder inte det att nått fortfarande är fel då? :?: :?:
av Lelle
Var hos Volvo idag, dom kunde inte släcka felkoden. Han fick upp samma felkod igen. Så antingen har jag misslyckats med givar bytet (hur man nu kan göra det), eller så trodde han att det kanske var nått fel i styrenheten?/ clueless
Användarvisningsbild
av VOLVO$MAN
Kompisen köpte en v70 med samma problem bilia sa att det var vid ett bakhjul men efter bytet hände inget varken efter att man gjort bilen strömlös eller släcka hos bilia så han fick byta hela styrenheten till absen och då försvann det!! Han fick det på garanti av säljaren han köpte bilen av och tur va det för det är inga billiga saker!!
av Lelle
Typ vilken prisklass? Har ingen garanti kvar och det lär väl inte gå som maskinskada på försäkringen?
:?: :?:
Användarvisningsbild
av VOLVO$MAN
Kommer inte ihåg riktigt men det var några tusen iallafall!!!
av Lelle
Men det var en v70, är inte grejerna lite dyrare till dom. I alla fall tack för infot nu ska jag börja spara =). Men men "smakar det så kostar det", jag har ju i alla fall en volvo :D :D :D
Användarvisningsbild
av VOLVO$MAN
Möjligt men ja tror ändå inte att dom är gratis!! Hans är en 97:a!!
Volvo V50 "Mr White"

Najs! 8-)

Som ett litet sista tips så googla runt lite[…]

Styrströms kortslutning

Ja men jäklar vilka lampor! :-o

Min ligger still mitt emellan som den ska vid va[…]