Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Awahba
#1456196
Hej!

Jag har ett konstigt problem med min v40. Bromsarna i fram sida ligger på av sig själva! Det går inte och få de tillbaka utan att stänga av biler eller koppla av bromservosensorn.

Jag bytte bromsok och bromsservonssensor men problem är kvar.

En mekaniker misstänker att det är något fel på bromsservon och en annan misstänker att det är el fel (för att de försvinner när jag kopplar av sensorn)

Någon som har en idé om vad problemet kan va?

Ska inte va någon skillnad på däm[…]

Visa din semesterbil(d)

Då har det rattats till Ritsem 15 mil nordv&[…]

Bromsbyte på XC60 MY22 Mildhybrid

Är det något särskilt tänka[…]

EX60

Nu har jag provkört och får väl er[…]