Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Wolverine
Tänkte höra mig för vad som är snyggt att göra till sin V40 i stylingväg, tänkte göra det diskret och snyggt, stilrent. Funderar på att sätta på ett större kromat utblås, tona rutorna och byta till klarglas fram...

kan jag få lite bra/snygga förslag på vad man kan göra?
Användarvisningsbild
av hova_71
Låter bra det du redan tänkt på.
*Lacka/ta bort dörr listerna
*Lacka backljusrampen i samma färg som bilen (det svarta mellan bakljusen)
*Sänkning
*Plocka bort emblem på bakluckan

Lycka till
av Wolverine
Tack för tipsen, angående att ta bort emblemen på bakluckan, är det fortfarande den gammla tekniken med att ta en fiskelina och "fila" bort emblemet försiktigt bakifrån? Eller finns det ännu bättre sätt?

Mvh

Tobbe
Användarvisningsbild
av Tvåförtifeman
nja du kan ju kolla om dom är skruvade innifrån...vilket jag inte tror att dom är ...annars kan du ta en spackel spade o bryta lite försiktigt
Användarvisningsbild
av VOLVO$MAN
Sen tycker iallafall jag att öronlocken passar extemt bra på denna bil!! Större fälgar är alltid vackert!!
Användarvisningsbild
av hova_71
Emblemen sitter klistrade så det funkar utmärkt med fiskelina. Man kan även värma lite först me dvarmluftspistol eller hårtork, men ytterst försiktigt så man inte bränner lacken.
av Danne
hova_71 skrev:Låter bra det du redan tänkt på.
*Lacka/ta bort dörr listerna
*Lacka backljusrampen i samma färg som bilen (det svarta mellan bakljusen)
*Sänkning
*Plocka bort emblem på bakluckan

Lycka till

Jag har målat bromsoken röda. Tyckte det blev skitsnyggt på den. Sen har jag även planerat att lacka dörrhandtagen i samma färg som bilen. Gjorde en PS på ett foto på min kärra, och så här blev det:

Före
Bild

Efter
Bild

Detta är något jag kan rekommendera. Diskret och förjefligt snyggt.

Lycka till!
Användarvisningsbild
av VOLVO$MAN
En sak till som man ser på bilderna du MÅSTE ha en vinge på den bilen!!Byt ut dom orangea sido markeringarna mot vita!! Fundera på ögonlocken och större fälgar så blir den grymt snygg sen!!
av Danne
VOLVO$MAN skrev:En sak till som man ser på bilderna du MÅSTE ha en vinge på den bilen!!Byt ut dom orangea sido markeringarna mot vita!! Fundera på ögonlocken och större fälgar så blir den grymt snygg sen!!
Jag hade gjort det med en gång, om det inte vore för att jag ska sälja bilen. Känns lite onödigt att slänga en helfvetes massa pengar på nåt när jag sen ändå ska göra mig av med den. Jag kör bara lite billiga lösningar nu, som kan höja värdet en liten smula. Man skulle väl kunna klämma på en vinge, men då tror jag att det är bättre att köparen själv får smälla på en efter hans/hennes smak istället.
av Wolverine
Tack för alla suveräna förslag....

bilen ska in på verkstad i veckan, sen blir det styling, huven måste lackas om pga stenskott, funderar på att lacka in tribaler eller liknande lite diskret i den på samma gång, ska försöka byta till klarglas i framlyktorna, ska byta till svart nät i grillen, installera dim-ljus, sätta dit blå-lampor i framlyktorna, på med ögonlock, måla bromsoken, osv osv...kan nog bli ganska snyggt alltihop =)

Jag har Steg 4 i min V70 D4 AWD 2015. Om du vill h[…]

De som har problem med ombordsladdaren har kunnat […]

Ljud från koppling

Rasslar det lika om du trycker lite lätt p&ar[…]

Money talks. Med begränsade resurser så[…]