Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Calle66amazon
Tjena! Har precis köpt mig en s40 - 04. Antennen kärvar pga en skadad sektion på antennen. I övrigt fungerar antennmotorn bra. Var idag på Volvo då jag hade beställt ett ny antenn med det vita bandet inuti. Antenn och det vita bandet kallas antennspröt vad jag har förstått det som?. Det som de hade beställt hade kuggar på det vita bandet och ingen knopp i änden som man skall sätta i ett spår inuti motorn. Volvo säger att just den modellen har utgått. Vet någon var man kan få tag på en antenn med slätt band och knopp i änden så man slipper byta hela motorn också? En ny komplett elantenn kostar 1025 kr. Tacksam för tips!
Användarvisningsbild
av hm2401
Möjligtvis på skroten/ ett självplock? Då kan du kolla så att det är rätt modell innan du köper den och få full koll på demontering/ montering
Användarvisningsbild
av Micce1980
@Calle66amazon, Bytte på en S40 MY00 en gång och beställde från Bildelsbasen då
av Calle66amazon
Tack för era svar. Jag har ingen självplock där jag bor tyvärr och kan inte hitta på bildelsbasen heller. Blir kanske att köpa en helt ny för 1025 kr i allafall :-(

Hej, Jag köpte en 2014s Volvo v60 för un[…]

blev ju riktigt bra där! dom gläns[…]

Monterade till slut MOST blåtands modulen me[…]

Bra att det löste sig, dock jag är 99% s[…]