Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MagnusVolvoV40T4
Hej, någon av dom förra ägarna tyckte att det var en bra ide att plugga bensinåterrinnings slangen till tanken.
Efter att jag gjorde en riktig service på bilen, med byte av alla filter (som var helt igensatta), så får motorn för mycket bensin och "hostar/hackar" vid reält gaspådrag.
Även vid tomgång "hostar" motorn när den är varm. Går hur bra som helst om man bara inte drar på för mycket.
Nu till mina frågor:
1. Varför gör man detta ?
2. Hur kan man återställa det ?
Min verkstad har ingen lösning just nu. Dom vill gärna ha in en annan T4 för att kolla.
Vore tacksam för förslag / lösningar på detta.
Med vänliga hälsningar
Magnus
av ToothlessV40T4
Jag har en T4, finns i Göteborg, varför inte åka in till Volvo och fråga?

Det är inte tändstiften/spolarna som är trasiga/slut? En av mina tändspolar sprack när jag gasa på så bilen hackade vid tomgång samt vid laddtryck, bytta tändstift samt hela tändstiftsatsen så blev det bättre. Kolla hur dina stift samt tändspolar ser ut.
av MagnusVolvoV40T4
@rudarmy, Tacksam för besked om ditt påstående. Varit i kontakt med Bilia och dom verkar ovilliga att svara ... Säger mest, kom in, gör en felsökning för ca 2000:- så "kanske" vi kan svara på det ! På en gammal T4 känns det som rätt mycket pengar för vad ?

Hej, Jag köpte en 2014s Volvo v60 för un[…]

blev ju riktigt bra där! dom gläns[…]

Monterade till slut MOST blåtands modulen me[…]

Bra att det löste sig, dock jag är 99% s[…]