- tor 04 jan 2007, 14:31
Hade tänkt att köpa en V40 under våren och har lite undringar om det är något speciellt som man bör tänka på på dessa modeller. Eftersom det verkar finnas en hel uppsjö av motoralternativ så vore det bra att höra lite om dom av er som har erfarenhet. Har kollat lite på blocket och sett att det går att få en relativt välutrustad bil för c:a 60000:- (mer får den inte kosta) med runt 10000 mil på mätaren. Hade nog främst tänkt mej en 2,0T men andra alternativ kan ju också dyka upp. Läste nånstans att motorerna inte är svenska stämmer det, jag vet ju att det finns en mitsubishimotor som dom använder men sen läste jag nånstans att dom andra var franska? Trodde att dom slutade med renaultmotoren iom. 40-serien eller är det fortfarande samma block som i 400-serien? Har ju inte nåt direkt emot dom eftersom jag har några olika 400-bilar nu men jag hade för mej att 2litersmotorn i princip va en avkortad 2,5liters 850 motor :shock: är det nån modell som man absolut ska undvika för jag vill ju inte ha en problembil :evil: så ge mej gärna lite tips om dessa bilar så man har lite mer kött på bena när man står där och ska förhandla om priset :???:
vetten
vetten