Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av casper1996
Hej alla bil kunniga.
Det är så här att jag har fått problem men min bil. När jag gasar så känns de som att de inte finns så mycket kraft i motorn som innan. Innan när man tryckte på ordentligt så kände man att de hände grejer att man verkligen fick fart på maskinen om jag ska formulera mig rätt.
Och detta kom från ingen stans åkte en längd på ca 2 mil och rätt som de va så hade jag ingen effekt i motorn och den värvar upp som om de ska gå fortare men de händer typ ingenting och det är inga missljud som jag kan höra iaf så skulle bli väldigt glad ifall någon av er här kanske hade någon liten förklaring på problemet.
Om ni vill veta lite mer info så hör gärna av er.
Tack på för hand mvh
Användarvisningsbild
av andersbe
casper1996 skrev:Hej alla bil kunniga.
Det är så här att jag har fått problem men min bil. När jag gasar så känns de som att de inte finns så mycket kraft i motorn som innan. Innan när man tryckte på ordentligt så kände man att de hände grejer att man verkligen fick fart på maskinen om jag ska formulera mig rätt.
Och detta kom från ingen stans åkte en längd på ca 2 mil och rätt som de va så hade jag ingen effekt i motorn och den värvar upp som om de ska gå fortare men de händer typ ingenting och det är inga missljud som jag kan höra iaf så skulle bli väldigt glad ifall någon av er här kanske hade någon liten förklaring på problemet.
Om ni vill veta lite mer info så hör gärna av er.
Tack på för hand mvh
Lambdasond, bensinfilter, läs av felkoder.... :-)-)
Användarvisningsbild
av vetten
Låter som att vakumklockan som styr WG-ventilen har lossnat och då laddar ju inte turbon som den ska så motorn får gå som en vanlig sugis fast med lägre komp som turbon annars skulle hålla, bilen går men känns riktigt slö.
av rid54
Menar du att motorn varvar, men att bilen inte drar iväg i rimligt förhållande till motorvarvet? Som att den slirar? Manuell eller automat?
av casper1996
De sjukaste är att de verkar som om de funkar ibland för nu så känns de mycket bättre än innan men i förhållande till innan allt hände så är de inte riktigt lika bra

Den är en automatlåda i
Användarvisningsbild
av MartinS
Skruva bort värmeskölden över turbon och kolla så wg-klockans arm sitter fast på wastegaten.

Var inte akilleshälen på GDI-motorerna […]

Den källa jag hittade påstod att ä[…]

På samma sätt tror jag också dies[…]

Trasig Renault Scenic

Pågen har varit här och lämnat bil[…]