- lör 05 nov 2016, 19:49
#1122822
Har tänkt byta ut hela remspännaren på min V40 T4 98. Bytte bara ut lagret sist, på en tapp som var halvt sargad efter lagerraset.
Nu är det gängpaj och hela kalaset.
Ja det är ju trångt som fasen bakom, speciellt på turbomodeller vad jag har läst.
Kan någon ge en utförlig guide på hur man får loss den jäveln? Helst utan att ta bort hjulet. Har tagit bort alla fästplåtar, oljestickan mm.
Måste man ta bort servopumpen och generatorn helt och hållet? Något mer? Läste något om ECU också.
Har även läst något om att man kan få in en 14mm? vanlig ringnyckel bakom där, men verkar inte funka på turbomodeller?
Tack på förhand 8)
Nu är det gängpaj och hela kalaset.
Ja det är ju trångt som fasen bakom, speciellt på turbomodeller vad jag har läst.
Kan någon ge en utförlig guide på hur man får loss den jäveln? Helst utan att ta bort hjulet. Har tagit bort alla fästplåtar, oljestickan mm.
Måste man ta bort servopumpen och generatorn helt och hållet? Något mer? Läste något om ECU också.
Har även läst något om att man kan få in en 14mm? vanlig ringnyckel bakom där, men verkar inte funka på turbomodeller?
Tack på förhand 8)