Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av juste
#1116623
Det "normala" förfarandet är nog att man byter hela. Köpte min på Biltema. Lägg märke till att det finns 2 olika typer. Höger fram och vänster bak är lika, vänster fram och höger bak är lika. När du har den nya i handen så förstår du hur du skall få av den gamla. Jag klippte sladdarna, lödade ihop och satte krympslangar över den nya skarven.
V40 -00
Användarvisningsbild
av MartinS
#1116915
Hela enheten skall bytas, och du når den om du tar bort blinkersen fram och sträcker ner handen.

Från 01 så kan man bända loss den utifrån och byta bara glödlampan.
av knegon
#1121588
Besiktningen brydde sig inte om lampan.
Nåväl efter besiktningen tog jag loss det gamla sidomarkeringsljuset, jag lossade blinkersen och försökte komma åt sidomarkeringsljuset bakifrån men det var helt omöjligt.

Pillade sönder det gamla sidomarkeringsljuset med en kniv istället och fick ut det på det sättet.

Sladden verkar försvinna in i ett hål och sedan går det ner mot botten.
Tänker nog klippa sladden och löda + krympslang känns enklast så.

Fast vet någon hur man får loss sladden på det korrekta sättet??

Undrar om han som gjort denna konstruktionen någonsin har utfört ett praktiskt arbete?

Var inte akilleshälen på GDI-motorerna […]

Den källa jag hittade påstod att ä[…]

På samma sätt tror jag också dies[…]

Trasig Renault Scenic

Pågen har varit här och lämnat bil[…]