Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kent h
varför bli min fuel rail tom ???
spridarna läcker ingenting... bränsletrycksregulatorn läcker inte i slangen till insuget...
finns det någon back ventil ??? kan det vara bränsletrycksregulatorn som läcker tillbaka till tanken ???
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Hur då tom??? Står den över natten och blir "tom" alltså tappat trycket så är det ingen fara, men tappar den trycket direkt efter att du stängt av motorn så är något fel ja.
av kent h
Bränslepump och filter är bytta i våras.
Jätte trög att få igång eftersom allt tryck försvinner..
Ibland kan den starta på första försöket men det kan ta allt mellan 1 till 35-40 gånger innan den startar.
När den startat så går den rent och fint tills man stänger av och väntar en timme eller två.. då är den lika trög igen.
Ingen svart rök vid start som tyder på att bensinen läcker in i insuget...
Efter ca en timme så är allt tryck borta och när man trycker på ventilen på fuel railen så kommer ingenting ut
av kent h
Snart så kopplar jag om pumpen så att den går hela tiden så fort tändningen är på så att jag får tillbaka trycket..
Pumpen går som vanligt bara några sekunder när man vrider på tändningen men jag hinner inte få upp trycket på den korta stunden...
Har beställt en bränsletrycksregulator idag....
av kent h
Vågar man köra några dagar utan bränslepumpsrelä och brygga mellan 30 och 87 ?? Eller måste man ha relät i och ta ström någonstans ifrån till ett relä.
Tänkte tvinga pumpen att gå hela tiden så att jag kan bygga upp trycket innan start.. Måste använda bilen
av kent h
Bryggare mellan 30 och 87 och på med tändningen i ca 10sek då startade den direkt..
Går hur bra som helst när den väl har startat.
Har kopplat ett relä till pumpen som startar den när tändningen är på.. väntar 10-15sek sedan startar den hur lätt som helst...
V60 sliter däck bak

Men står att första steget du länk[…]

Fick mejl av Volvo cars i torsdags om att jag ska[…]

Hade nog tur, för pinnskruvarna satt kvar i b[…]

Lufta koppling som inte går

Det är bara att fortsätta lufta tills de[…]