Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av thabucket
Tja!

Motorlampan lyser på volvon och säger att bakre lambda mår dåligt.

Avgastesterna är rena så jag kröp under idag (efter 4 månader diest så jag rymdes) och såg att katten läker.

eftersom bilen kostade lika mycket som en ny kat så vill jag inte riktigt byta den ännu så undrar om det går att svetsa så man får tyst på pysandet?

Några erfarenheter?

Ha det gött!

//Bucket
Bilagor
kat.jpg
kat.jpg (61.43 KiB) Visad 367 gånger
av thabucket
Å en fråga till min vänner <3

Är det normalt att drivande hjulen snurrar på tomgång i friläge?
Användarvisningsbild
av andersbe
thabucket skrev:Tja!

Avgastesterna är rena så jag kröp under idag (efter 4 månader diest så jag rymdes) och såg att katten läker.

eftersom bilen kostade lika mycket som en ny kat så vill jag inte riktigt byta den ännu så undrar om det går att svetsa så man får tyst på pysandet?

Några erfarenheter?

Ha det gött!

//Bucket
Kan vara marigt för plåten är extra tunn vid sprickan och risk för att den blir större med tiden, dålig tillverkning, press.
Kan gå med migg och punkta.
Skulle föreslå att lägga en rund stång/Tråd på en 4-5mm, migg och/eller hårdlödda, silverlod/mässingslod. :-)-)
av thabucket
andersbe skrev:
thabucket skrev:Tja!

Några erfarenheter?

Ha det gött!

//Bucket
Kan vara marigt för plåten är extra tunn vid sprickan och risk för att den blir större med tiden, dålig tillverkning, press.
Kan gå med migg och punkta.
Skulle föreslå att lägga en rund stång/Tråd på en 4-5mm, migg och/eller hårdlödda, silverlod/mässingslod. :-)-)
tack för svar, ska framföra åt min polare. han är profesionell svetsare och jobbar heltid på metallföretag. :) tack igen
V60 sliter däck bak

Men står att första steget du länk[…]

Fick mejl av Volvo cars i torsdags om att jag ska[…]

Hade nog tur, för pinnskruvarna satt kvar i b[…]

Lufta koppling som inte går

Det är bara att fortsätta lufta tills de[…]