Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lurging
Hej.

I min V40 -02 med acc, stämmer inte värmen med siffrorna på värmereglaget. Det är ca 5 grader kallare i kupén än vad värmereglaget visar. Stort sett spelar det ingen roll, men när det är riktigt kallt (som det kan bli där jag bor) är det dumt om man inte får full värme från systemet.

Jag har førstått att ställmotorn før värmeventilen kan justeras - vet någon hur man gør ?

Tack / Lars
Användarvisningsbild
av andersbe
Lurging skrev:Hej.

I min V40 -02 med acc, stämmer inte värmen med siffrorna på värmereglaget. Det är ca 5 grader kallare i kupén än vad värmereglaget visar. Stort sett spelar det ingen roll, men när det är riktigt kallt (som det kan bli där jag bor) är det dumt om man inte får full värme från systemet.

Jag har førstått att ställmotorn før värmeventilen kan justeras - vet någon hur man gør ?

Tack / Lars
Den är dator styrd, mjukvara, programmering och det är inget att rekommendera, göra själv!!
Du kan dammsuga temp givaren, sitter på panelen
Användarvisningsbild
av andersbe
Lurging skrev:Jaha, så det är inte møjligt att kugga øver själva spället som ställmotorn styr, som en slags kalibrering?
Kan göra att den stänger för tidigt och orsakar slitningar på kugghjul, haveri!
V60 sliter däck bak

Men står att första steget du länk[…]

Fick mejl av Volvo cars i torsdags om att jag ska[…]

Hade nog tur, för pinnskruvarna satt kvar i b[…]

Lufta koppling som inte går

Det är bara att fortsätta lufta tills de[…]