Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Thommy81
Hallå gott folk!
Har en 1998 V40 2.0T med död fjärr. Har bytt batteri i fjärren men ingen lycka. C-låset funkar när man kör med nyckel i dörr men som sagt inte med fjärren.

Så min fråga är var sitter själva radiomottagaren? Det ska vad jag lyckas luska mig till vara en låda lite större än ett ciggpaket med en 5polig kontakt.
Kabelfärger: Gul, Svart, Orange, Grön, Blå/Lila.
Jag har letat bakom handskfacket men där sitter det bara klimatgrejer som jag kan se. Hittar inget i motorrummet och inget bakom mittkonsolen.
Ja har för mig det sitter en liten låda med kablarna bakom instrumenthuset och att det sitter 2-3 små lådor ovanför säkringarna nere vid förararens ben? men kan inte säga vad dom gör eller va dom är till, men har för mig att på något av dom ska det stå larm?
Thommy81 skrev:Hallå gott folk!
Har en 1998 V40 2.0T med död fjärr. Har bytt batteri i fjärren men ingen lycka. C-låset funkar när man kör med nyckel i dörr men som sagt inte med fjärren.

Så min fråga är var sitter själva radiomottagaren? Det ska vad jag lyckas luska mig till vara en låda lite större än ett ciggpaket med en 5polig kontakt.
Kabelfärger: Gul, Svart, Orange, Grön, Blå/Lila.
Jag har letat bakom handskfacket men där sitter det bara klimatgrejer som jag kan se. Hittar inget i motorrummet och inget bakom mittkonsolen.

Prova med att programera om den, vrid tändningsnyckel 5 gånger till läge II, 5:e gången låt stå i läge II, tryck på någon knapp på fjärren, stängav tändning och tästa.(inom 10sec)
V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju va […]

AC & kylfläkt

Det har jag inte ens reflekterat över, tä[…]

Tackar för tipsen! Det blidde en iCarsoft CR[…]

Där ska bara vara ett dimbakljus så n&a[…]