Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Om det låter som mest när motorn är kall för att sedan avta ju varmare motorn blir så brukar det vara turbon ja :). Om du står still och gasar låter det något då?
Jag har likadant vinade ljud o det har kommit nu på senare tid eller rättare sagt i fjol somras efter jag rev växellådan
så jag tror att det är en läcka på insuget eftersom turbon ej laddar fullt har ej forskat i det hela har ej haft tid och
eftersom tomgången spökar så tror jag det är en läcka någonstans-ljudet kan liknas som ett sugande ljud typ tinnitus
som jag själv lider av :lol:
74anders skrev:Ljudet dyker upp endast då jag kör och inte på när jag står still och varvar motorn. :P
Hörs ljudet även om du frikopplar när du kör och rullar?
Har du open air filter isf kan det låta därifrån om inte så mår turbon inte så bra,-jag har öppet filter o det suger rätt så bra ifrån det fast det där visslande ljudet kommer nog från turbon= dåliga lager mm.
OM? det inte är en läcka från insug eller dyligt..
I mitt fall är det samma hörs inget då man varvar på stillastående bara då man trycker plattan i mattan på växlarna..

Det där är (möjligen fuktpåve[…]

Fjäder dörrlås

Är det någon som vet var man får […]

Jag är lite trött nu Så du få[…]

Jag har en Volvo S60 från 2003, som i dagsl&[…]