Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av benka1
#Löst# Hittar ingen säkring till ciggtändaren i min handbok ,brukar köra mobilladdaren genom den ibland så verkar
skummt att den ej skulle ha en säkring -helt död :D
Det är säkring nr:13 kolla i morse o den hade brunnit av :D
Senast redigerad av 1 benka1, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Jo en säkring borde den ha, du får lyfta ur en efter en och se ifall du hittar någon säkring som är bränd.
av benka1
DayDreamer skrev:Jo en säkring borde den ha, du får lyfta ur en efter en och se ifall du hittar någon säkring som är bränd.
Jobbigt borde va nåt annat som går på samma o allt funkar tror jag..
Användarvisningsbild
av DayDreamer
På min bil så är det enbart cigguttaget som går på en säkring.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Bör i manualen stå under "Eluttag, kupé", om nu TS råkat titta efter cigguttag med mera

Fungerar den ibland?

Edit: Säkring nr: 13?
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 18&t=40865
Sökord på google: v40 1998 cigguttag säkring, om det är nr 13 hjälper det att anpassa sin sökning, "ibland" :)
Användarvisningsbild
av andersbe
DayDreamer skrev:Jo en säkring borde den ha, du får lyfta ur en efter en och se ifall du hittar någon säkring som är bränd.
Har du Automatlåda ska du se upp med att plocka bort säkringar som går till denna, växlingen upphör, nollställs genom koppla bort batt. :-O)
av benka1
Enligt min volvo handbok så är säkring 13:
I kupen
*ljushöjd reglering
*Matning till diagnos uttag
*Förvärmning
*parkeringsljus fram o bak :D
Den som sitter motorutrymmet
*motor styrenhet
*bensinpump
*Startspärr
Verkar inte vara nåt av det för diagnosuttaget där man kopplar in felkodsläsare funkar iaf
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Säkring nr2 i kupén under ratten står det cigarette lighter och den ska vara på 20A.
av benka1
DayDreamer skrev:Säkring nr2 i kupén under ratten står det cigarette lighter och den ska vara på 20A.
Ahh jag har ej orginal handbok eftersom min är importerad från italien så förra ägaren skicka med en från en -99
årsmodell,kolla nu i den o det står extra utrustning på nr:2
Ska kolla den i morrn,Tackar så mycket DayDreamer.
V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju va […]

AC & kylfläkt

Det har jag inte ens reflekterat över, tä[…]

Tackar för tipsen! Det blidde en iCarsoft CR[…]

Där ska bara vara ett dimbakljus så n&a[…]