- tor 28 apr 2016, 11:49
#1071505
Hej gott folk!
Jag behöver lite råd/hjälp med en fråga om ventiltryckarna på en S40 2,0T 2001 B4204T3.
En vän har en sån S40 som topplockspackningen har gett upp på.
Så jag hjälpte han med att demontera toppen för inlämning av kontroll och eventuell planing av den på den lokala motorfirman.
Vi plockade bort ventiltryckarna innan vi lämnade in toppen, och när vi kom dit så sa gubben på motorfirman att det är jätteviktigt att vi har märkt upp vart tryckarna satt annars blir det haveri. ??:-/
Och det har vi inte gjort så klart :???:
Men stämmer det att tryckarna absolut måste monteras tillbaka i samma brunn de satt i från början?
Hur går man till väga nu om detta stämmer, köpa 16 nya tryckare för att inte riskera ett haveri?
Tacksam för alla svar!
Jag behöver lite råd/hjälp med en fråga om ventiltryckarna på en S40 2,0T 2001 B4204T3.
En vän har en sån S40 som topplockspackningen har gett upp på.
Så jag hjälpte han med att demontera toppen för inlämning av kontroll och eventuell planing av den på den lokala motorfirman.
Vi plockade bort ventiltryckarna innan vi lämnade in toppen, och när vi kom dit så sa gubben på motorfirman att det är jätteviktigt att vi har märkt upp vart tryckarna satt annars blir det haveri. ??:-/
Och det har vi inte gjort så klart :???:
Men stämmer det att tryckarna absolut måste monteras tillbaka i samma brunn de satt i från början?
Hur går man till väga nu om detta stämmer, köpa 16 nya tryckare för att inte riskera ett haveri?
Tacksam för alla svar!