Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Pilaz
Anmärkning på srs-indikering krockkudde ur funktion. V40 2.0t -03
Vad göra åt detta tro?
Lampan lyste när jag köpte bilen i höstas, men åtgärdades innan jag fick den, kan dom gjort nån fuling och kopplat bort den på något vis?
Användarvisningsbild
av Variosboy
När du vrider nyckeln till läge II, tänds lampan då?

Och framför allt, när den sen slocknar igen, slocknar den då samtidigt som någon annan lampa?

Om den inte lyser kan det mycket väl vara så att den är urkopplad och skulle det vara så att den faktiskt lyser och sen slocknar exakt samtidigt som någon annan lampa kan den helt enkelt vara ihopkopplad med den andra lampan.. tyvärr vanligt sätt bland en del skojare att gå runt problem..
Användarvisningsbild
av Variosboy
Omöjligt att veta utan att ta bort instrumenthuset. Har för mig att det är typ 4-5 skruvar bara. Väl borta ser du direkt om det saknas en lampa.
Skulle säga att man kan ta ur den på under fem minuter, så det är ju enkelt gjort.

Kan också vara så att de tagit ur den och kopplat den till 24v för att den ska gå sönder för att sen sätta tillbaka den och på så vis täcka igen sina spår..
Oftast brukar lampan vara trasig om den inte lyser alls men som sagt någon kan ju ha varit där och plockat ur lampan. Byglar man lampan som är ganska vanligt så ska den lysa på tändningen för att sedan slockna tillsammans med den lampan som man har byglat den med.
av Pilaz
Haha! Hade ur mätarhuset idag, visade sig att det satt en liten bit svart tejp över lampan! Smidigt sätt att släcka den innan bilförsäljaren sålde bilen till mig.....

Det där är (möjligen fuktpåve[…]

Fjäder dörrlås

Är det någon som vet var man får […]

Jag är lite trött nu Så du få[…]

Jag har en Volvo S60 från 2003, som i dagsl&[…]