Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av soemto
Någon som kan svara på vart förutom Volvo man kan köpa ett nytt tändningslås till en V40 2000, endast låscylindern.
Användarvisningsbild
av vetten
Ett bättre begagnat hittar du på skroten.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Ett nytt, bara att börja söka, mekonomen, bds, biltema, ad bildelar, ebay, tradera och så vidare, googla på... Annars begagnat som ovan, skroten eller bildelsbasen.
av rudarmy
bilen kommer ej att starta om du enbart byter tändningslås, du behöver box och immobilizer åxå
av juste
Jag trodde att stöldskyddet satt i rf-id-taggen i nyckeln. Den läses av antennringen runt tändningslåset som är kopplad till imobilizersystemet. Själva låsdelen skall bara passa till rätt nyckel för att man skall kunna vrida runt . Det är vad jag alltid har trott.
av rudarmy
Jag är inte 100% säker men fick frågan i söndags varför bilen är heelt död efter enbart byte av tändningslås?
Drog slutsatsen som skrivits i mitt tidigare inlägg.
Kan ha fel..
av soemto
Problemet löst, jag gömde antennringen med den gamla nyckeln under panelen, sen sålde jag bilen.
Användarvisningsbild
av andersbe
soemto skrev:Problemet löst, jag gömde antennringen med den gamla nyckeln under panelen, sen sålde jag bilen.

En fuling!! :shock:

Det där är (möjligen fuktpåve[…]

Fjäder dörrlås

Är det någon som vet var man får […]

Jag är lite trött nu Så du få[…]

Jag har en Volvo S60 från 2003, som i dagsl&[…]