- tor 20 aug 2015, 22:32
#998082
Hej hopp allihopa.
Jag har, efter lite googlande, kommit fram till att det nog har gått en säkring i min V40 från 1999. (Bl.a så nollställs klockan och trippmätaren när jag startar motorn.) Jag vet inte vilken säkring som är paj, men det är inte det min fråga handlar om...
När jag köpte bilen för några månader sen så införskaffade jag mig också en "Haynes Gör-det-själv handbok" och ser nu att vissa av mina säkringar är fel i ampere-styrka jämfört med vad de ska vara enligt boken.
Så nu undrar jag... Bör jag byta till de säkringar som boken säger att det ska vara, när jag ändå håller på?
(Alltså, ska jag lita på de siffror som boken säger att det ska vara, eller inte? Bilen är ju gammal, och det kan ju ha varit nån tidigare ägare som vid nåt tillfälle har satt in fel säkringar. Men det kan ju också tänkas att tryckfelsnisse har varit framme.)
Jag har, efter lite googlande, kommit fram till att det nog har gått en säkring i min V40 från 1999. (Bl.a så nollställs klockan och trippmätaren när jag startar motorn.) Jag vet inte vilken säkring som är paj, men det är inte det min fråga handlar om...
När jag köpte bilen för några månader sen så införskaffade jag mig också en "Haynes Gör-det-själv handbok" och ser nu att vissa av mina säkringar är fel i ampere-styrka jämfört med vad de ska vara enligt boken.
Så nu undrar jag... Bör jag byta till de säkringar som boken säger att det ska vara, när jag ändå håller på?
(Alltså, ska jag lita på de siffror som boken säger att det ska vara, eller inte? Bilen är ju gammal, och det kan ju ha varit nån tidigare ägare som vid nåt tillfälle har satt in fel säkringar. Men det kan ju också tänkas att tryckfelsnisse har varit framme.)