- tor 23 jul 2015, 16:31
#991377
Hej!
Har läst och lär mig en del om bränslesystem.
Jag har en Volvo V40 automat 98 2000cc som nu står stilla hemma på tomten. Startmotorn snurrar men motor vill inte komma igång. Jag hör en relä klicka när jag vrider nyckel till kontaktläget, säkringen för bränslepumpen är hel men, trots att jag lygt sätena och mattan kan jag inte höra något snurr från bensinpumpen.
Med en multimeter har jag konstaterat att det kommer ström till säkringen i några sekunder efter att man vrider nyckel, kanske tre fyra sekunder och sen upphör strömmen.
Jag inbillar mig att det är som det ska. Att pumpen sätts igång några sekunder för att mata bränsle till systemet men sen ska den inte behövar mera. Har jag fel? För är det så det funkar är det då fel på pumpen eller på någon sladd till pumpen, eller hur?
Tacksam för era kommentarer.
Mvh
Ollerwe
Bor på landet i Uppland och är bra på att förstå men dålig på att skruva
Volvo V40 98 Automat
Har läst och lär mig en del om bränslesystem.
Jag har en Volvo V40 automat 98 2000cc som nu står stilla hemma på tomten. Startmotorn snurrar men motor vill inte komma igång. Jag hör en relä klicka när jag vrider nyckel till kontaktläget, säkringen för bränslepumpen är hel men, trots att jag lygt sätena och mattan kan jag inte höra något snurr från bensinpumpen.
Med en multimeter har jag konstaterat att det kommer ström till säkringen i några sekunder efter att man vrider nyckel, kanske tre fyra sekunder och sen upphör strömmen.
Jag inbillar mig att det är som det ska. Att pumpen sätts igång några sekunder för att mata bränsle till systemet men sen ska den inte behövar mera. Har jag fel? För är det så det funkar är det då fel på pumpen eller på någon sladd till pumpen, eller hur?
Tacksam för era kommentarer.
Mvh
Ollerwe
Bor på landet i Uppland och är bra på att förstå men dålig på att skruva

Volvo V40 98 Automat