Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Marcuslindholm
Har en s40 2.0t -00 och vill ha ett lite annat ljud från avgassystemet. Inget värsting ljud behövs, hade tänkt att bara byta bakre ljuddämparen. Men hör man någon skillnad om man köper en 2,5tums ljuddämpare från biltema? Vill inte att de ska kosta skjortan heller. Utan helst ganska billigt. Tack på förhand! :)
av benka1
Är rätt så grov pipa orginal fast dämpen är massiv möjligt att du får coolare sound om du byter fast brukar ej va
så lätt med dimensioner hit o dit oftast får man svetsa o jiddra,fast tycker du tar bort mellan dämpen o behåller den bakre lär bli lite ljud i källan det o mer effekt säkert :-)
av Marcuslindholm
Det är 2,25 tum original på bilen. Vill helst köra med något mer lagligt också så det blir inge annorlunda ljud om jag byter från 2,25 tum till Biltemas runda 2,5?
av benka1
Nä det går inte ser jag 2,5" är 6,35 cm va precis att den gick på min fast fick ta bort den ovala delen på
slutröret fast det va en svets som gjorde det svårt för min del...
Blev lite för mycke utstick oxå ska fixa det senare genom att kapa några centimeter av krom pipan så den åker in en bit
och sen punkta fast den istället för skruvarna som följde med!
motorinställning

Märken på kamremmen stämmer mot m&[…]

Börjat semestern med felfri besiktning :-D […]

Om dy har felkodsutläsare så borde du k[…]

S40 1.8f ac problem

Fick hem en kondensor av märket nrf, nä[…]