Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvoJG
hej

någon som kan hjälpa mig
såg detta inlägget

P0141
O2 Sensor Heater Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 2)
P0135
O2 Sensor Heater Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 1)

byt kylvattengivaren som sitter vid kylare INTE den som sitter vid termostaten
Biltema 199:- glöm inte o släcka lampan efter du bytt lossa batterikabeln ca 10min så datorn återställs sedan sätt i kodläsaren sätt på tändningen och kör erase... thats it

jag har det felet men hittar baar en sensor under slang mot termostat, inget på kylen?
någon som vet mer?
Användarvisningsbild
av leiwi
jag har tittat lite i Vida och det ser ut så som du beskriver med givaren under slangen , någon annan givare finns inte kylsystemet enligt Vida heller. :D
av benka1
Jag hade felkod p0131 o det visar att det är för låg spänning till främre lambdan ,felet va bränsletrycksregulatorn inget fel på främre lambdan mao-flera tusen kronor fattigare fast en på forumet hjälpte mig,inte ens bilia visste felet då dom körde datorn på bilen....
av volvoJG
ok, kan ju vara andra saker också men tror jag testar tempgivaren i första hand, kollade på mekonomen och är ju inte så många kronor och är smidig att byta
av volvoJG
så här gick det
begav mig till mekonomen, de hade vårfest så fick 25% rabatt, köpte en tempgivare för ca 260:-
åkte hem bytte på ca 10 min, felkoder har inte kommit tillbaks och den något höga tomgången jag haft är också borta
nöjd och glad över en billig reparation, :D
Användarvisningsbild
av leiwi
Roligt att det löste sig. Men också att du återkomm med resultatet
Det är tyvärr många som glömmer och då blir juinga andra hjäpta :D :D
motorinställning

Märken på kamremmen stämmer mot m&[…]

Börjat semestern med felfri besiktning :-D […]

Om dy har felkodsutläsare så borde du k[…]

S40 1.8f ac problem

Fick hem en kondensor av märket nrf, nä[…]