Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har ett skumt elfel. Kan nästan tro att kärran är hemsökt. På sistone, sen 12 månader tillbaka, går inga interiörlysen igång (även i baggage utrymmet) samt att trippmätaren visas inte när man öppnar dörren. Som att batteriet är utdraget eller att det inte finns någon kräm i batteriet. Detta sker sporadiskt, ena dagen när jag öppnar dörren så fungerar allt och ena dagen så fungerar inget...

Detta sker när bilen inte är igång. När jag startar bilen (inga problem alls) så går trippmätaren igång men Interiörlyset förblir släckt.

Sen när man ska försöka sätta igång stereon. Har man tur så går den igång, annars är det helt död. När stereon väl är igång så kan närsomhelst lägga av och fungera igen om sisådär... 1-3 timmar. Inte ens en omstart av bilen hjälper det.

Alla dessa tre saker, trippmätaren, kupébelysning och stereon, har inget tydligt mönster. Mycket skumma saker har man råkat ut för, men detta tar priset. Det enda mönstret jag har sett är när interiörlyset fungerar, vilket fungerar när jag kör. Stereon dock, lever sitt eget liv.

Har felsöktoch det är inga fel på säkringarna, men där tar det stop. Vad ska man göra? Hur ska man göra? Blir inte klock på detta...

Kommer beställa sensor insugstryck och sensor[…]

Kan man stänga av limp mode/långsaml&au[…]

Ersättningsbakluckeljus V90XC 2018

Mitt råd är nog: Köp nytt helt enk[…]

Den stora annons-tråden

Gissar den va för dyr att laga? Volvo V70 htt[…]