Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vilka olika inrednings varianter fanns på Svensksålda V40 2,0t och T4 mellan 2003-2004?
Färger, material, utförande.
Även om möjligt till vilka utrusningspaket dom olika gick att få/beställa.

Har googlat runt lite och kollat på volvos hemsida utan att få några riktiga svar.
Senast redigerad av 1 Banan, redigerad totalt 0 gånger.
03 var väl Trophy det vanliga utrustningspaketet, och 04 fanns väl classic och classic 2 under i princip hela modellåret?

Den absolut vanligaste inredningen är ju delskinn de åren, i ljus eller mörk. Mest tyg och lite skinnremsor. Plysch var ju rätt ovanligt i Sverige, men kanske kan hittas på magert utrustade bilar. Helskinn var ju inte heller vanligt, och det ser ju inte jättekul ut heller på dom stolarna.
MartinS skrev:03 var väl Trophy det vanliga utrustningspaketet, och 04 fanns väl classic och classic 2 under i princip hela modellåret?

Den absolut vanligaste inredningen är ju delskinn de åren, i ljus eller mörk. Mest tyg och lite skinnremsor. Plysch var ju rätt ovanligt i Sverige, men kanske kan hittas på magert utrustade bilar. Helskinn var ju inte heller vanligt, och det ser ju inte jättekul ut heller på dom stolarna.
Var Trophy och classic inredning i en och samma färg/färg kombo?

Vore toppen bra om du/någon kunde fördjupa det lite med att ex: Trophy fanns att beställa i halvskinn på stolarna med ljus/mörk tyg och svart/grått skinn. Dörrsidorna fanns att få i ljusbeige/svart eller helsvart. etc
Om möjligt och det även orkas så vore det super grymt med några bild länkar till dom färger och kombinationer som fanns tillgängliga till olika paket eller som särskilda tillval.

Fanns där något särskilt "tilläggas paket" eller färg/material kombo på 2,0t och T4orna dom 2 åren?
Banan skrev: Var Trophy och classic inredning i en och samma färg/färg kombo?
Japp... Ljus eller Mörk "halvskinn", med träinlägg eller aluinlägg.

Andra inredningar var rätt sällsynta på 03 och 04:or.

Mörk: http://www.blocket.se/goteborg/Volvo_V4 ... ?ca=15&w=1

Ljus: http://www.blocket.se/malmo/Volvo_V40_5 ... ?ca=15&w=3
MartinS skrev:

Okej, så det här är looken på dom båda färg kombona som classic/Trophy erbjöd?
Vad finns det för andra inrednings kombos? (även om dom var sällsynta på 03-04or).

Har för mig jag sett några bilar med beigevit/svart (eller om det var mörkgrå tom) "skinn kombo på dörrsidorna, kommer inte ihåg om det även var samma matchning på stolar+baksäte.
Nått som låter bekant eller kanske jag som fått helt knas på minnet i knoppen?
MartinS skrev:

Till Trophy fanns det även pianosvarta inlägg och växelspaksknopp. Skitsnyggt men vansinnigt dyra om man måste köpa nya. Varje del kostar dryga tusenlappen.

Halvskinnklädseln är samma på både Trophy och Classic. Den heter förresten Visby. Helskinn är ganska sällsynt, speciellt den med dom tvåfärgade dörrsidorna. Har bara sett det på två bilar (den ena ljus och den andra mörk) och det såg rätt snyggt ut. Dessutom fanns det eldriven förarstol som tillval. Det har jag bara sett en gång och då på bild.

Trophy fanns i fyra olika exteriörfärger. Troligtvis Classic också. Är inte hundra på vilka dessa var, men svart metallic, solid vit, titangrå metallic och solid röd är dom mest troliga.

Trophy introducerades i mars 2003 medan Classic introducerades vecka 29 2003 och den ersatte alla tidigare modellversioner. Både Classic och Trophy fanns bara som 1,8 och 2,0T.

I vissa europeiska länder fanns det även en specialversion av både S40 och V40 som hette Limited Sport Edition. Den hade tröskellisterna, sportfrontspoilern och nedre delen av bakre stötfångaren lackade i mörkgrått. Fälgarna var 17-tummare och hette Arcadia. Påminner väldigt mycket om Nebula-fälgarna som fanns till dom större modellerna.

Bild

I en del annonser ser man att det står Classic 2. Skillnaden mellan Classic och Classic 2 är vad jag har fått fram enbart när bilen är tillverkad. Bilar tillverkade före årsskiftet 2003/2004 kallas Classic och efter årsskiftet Classic 2.

/Håkan
Mmm, nu börjar vi komma någonstans :D .
En fråga först bara - den där blå kulören som är på bilden: vilken är det?

Det du skriver om pianolack, var det även en del av ratten som hade den svarta piano kulören?
Var det även 2/färgade dörrsidor i liknande pianolack?
Vet du förresten om det var ett paket tillägg eller lösa tillval man fick köpa till?

Den där sport limited edition såg rätt trevlig ut måste jag faktiskt säga (dock inte min smak på fälgarna).
Har för mig jag sätt den benämningen på annonser lite då och då, kan det va så att det där "sportpaketet" även gick att få till svensksålda bilar?
Banan skrev:Mmm, nu börjar vi komma någonstans :D .
En fråga först bara - den där blå kulören som är på bilden: vilken är det? Ingen aning, men snygg är den.

Det du skriver om pianolack, var det även en del av ratten som hade den svarta piano kulören? Stämmer. Hela överdelen av ratten ovanför tumgreppet var pianosvart.
Var det även 2/färgade dörrsidor i liknande pianolack? Det enda på dörrsidorna som hade pianolack var dom smala dekorlisterna.
Vet du förresten om det var ett paket tillägg eller lösa tillval man fick köpa till? Troligen samma paket som motsvarande inlägg i fuskträ eller fuskaluminium.

Den där sport limited edition såg rätt trevlig ut måste jag faktiskt säga (dock inte min smak på fälgarna).
Har för mig jag sätt den benämningen på annonser lite då och då, kan det va så att det där "sportpaketet" även gick att få till svensksålda bilar? Sportpaket fanns som tillval under senare halvan av 2001 till 2,0T och T4 och innehöll frontspoiler och bakvinge med pianosvarta inlägg samt dom pianosvarta inläggen invändigt inklusive växelspaksknoppen och ratten.
Hmm, så 04or ev 03or med det paketet (pianolack och vit/svart) borde alltså gå att hitta (om än svårt).
Medans 04a/03a med det sportpaketet inte har sålts nya i sverige, förstod jag dig rätt då?
01ors kaross delar ska väl passa även på 04or va? (nån som vet vad volvo tar betalt för det kaross paketet? :P )

Kan man stänga av limp mode/långsaml&au[…]

Ersättningsbakluckeljus V90XC 2018

Mitt råd är nog: Köp nytt helt enk[…]

Den stora annons-tråden

Gissar den va för dyr att laga? Volvo V70 htt[…]

Nu tar Volvos "eminenta mjukvarutekniker &q[…]