Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av john76
Jag har en laddlampa på v40 -00 som lyser lite hur den vill. När jag mäter upp laddningen så är det okej, men har aldrig haft med mätaren med mig när lampan börjar blinka på A/C-knappen och all ventilation lägger av. Oftast bara för nån minut för att sen komma igång igen. Generatorn har bara gått 5000 mil. Får för mig att det är problem med jorden och undrar om nån haft liknande problem eller kan säga var alla jordflätor sitter. Mvh John
av john76
Tydligen otydlig!! Laddlampan/batterisymbolen i intrumentbrädan tänds ibland. Sen så kan lampan på A/C knappen blinka i samband med att ventilationen dör. Om det nu blev tydligare;-)
av rid54
Det är ju inte säkert att det finns samband mellan symptomen alls, så det kan vara bortkastad tid att analysera ett sådant samband... Ta problemen ett och ett. Koppla in en voltmätare så du kan ha koll på laddningen om/när laddlampan tänds. Då kan du få klarhet i om det faktiskt finns ett laddproblem.
av john76
Har redan mätt upp laddningen när laddlampan/batterisymbolen lyser och det visar att laddningen är ok fastän lampan lyser i instrumentbrädan. Sen kan lilla lampan på A/C knappen och lilla lampan på temperaturratten blinka samtidigt som ventilationen lägger av, då det händer sällan så har jag int mätt upp laddningen då. Skulle bli förvånad om det inte finns ett samband, men har inte hunnit kolla upp det närmare.
av benka1
Om ventilationen "lägger av" mena du att fläkten slutar fungera?Isf är det säkert nåt glapp kontakt eller dyligt fast det verka snurrigt om laddlampan ska börja lysa för den skull,borde ej ha nåt med fläkten att göra tycker man?
av benka1
benka1 skrev:Om ventilationen "lägger av" mena du att fläkten slutar fungera?Isf är det säkert nåt glapp kontakt eller dyligt fast det verka snurrigt om laddlampan ska börja lysa för den skull,borde ej ha nåt med fläkten att göra tycker man?
Möjligt vis en diod/konding i nåt kretskort som är paj-släpper på spänning fast det ej ska ha någon sån-typ kretskort eller dyligt..
Sitter nån grunka som styr acc,n kan va nåt fel där-kom ej ihåg rätta namnet på den??

Kommer beställa sensor insugstryck och sensor[…]

Kan man stänga av limp mode/långsaml&au[…]

Ersättningsbakluckeljus V90XC 2018

Mitt råd är nog: Köp nytt helt enk[…]

Den stora annons-tråden

Gissar den va för dyr att laga? Volvo V70 htt[…]